22/6/11

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΣΤΗΣΕ ΤΟ ΑΠΘ .!


 «Ολες οι μεταρρυθμίσεις των τελευταίων κυβερνήσεων ήταν μετέωρες γιατί είχαν γκρίζους στόχους. Και η σημερινή υπουργός είναι μέρος του προβλήματος γιατί δεν βλέπει συνολικά την εκπαίδευση, αλλά εντοπίζει την δράση στο λύκειο, στο πανεπιστήμιο και στις εισαγωγικές εξετάσεις»


Την Επιτροπή Παιδείας, που θα έχει στόχο να αποκαταστήσει την πνευματική λειτουργία του πανεπιστημίου και να επαναπροσανατολίσει το εκπαιδευτικό σύστημα στην πραγματική του ουσία, θεσμοθέτησε...
το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Στη λειτουργία της Επιτροπής συμμετέχουν εννέα μέλη, έγκριτοι άνθρωποι του πνεύματος, των γραμμάτων και των επιστημών, υπό την καθοδήγηση του ομότιμου καθηγητή της Παιδαγωγικής Σχολής, Χρίστου Τσολάκη.


Στην πρώτη της παρουσίαση, η Επιτροπή Παιδείας του ΑΠΘ, ανέπτυξε το ρόλο, τους στόχους και τις δράσεις της, ως μία εναλλακτική πρόταση στο υπουργείο Παιδείας για την μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης, αλλά και ως ένας φάρος
ελπίδας στην κοινωνία και τους νέους για την δύσκολη συγκυρία που διανύουν. «Αυτή την εποχή δεν σκοτώνουν οι δικτάτορες, αλλά οι ‘ωραίες’ δημοκρατίες.


 Όλες οι αρχές, οι αξίες και τα αγαθά που κατέκτησε ο ελληνισμός υποχωρούν σε έναν υφέρποντα αμοραλισμό, ηθικό, πολιτικό, θρησκευτικό κ.α. και οι εξουσίες, πολιτικές και άλλες, επιβουλεύονται το πνεύμα. Αυτό θέλουμε να επαναφέρουμε. Το πνεύμα, μέσα από την παιδεία. Γιατί παιδεία είναι η πραγμάτωση της ανώτερης φύσης του ανθρώπου, της πνευματικής του» υποστήριξε ο κ.Τσολάκης.


Η Επιτροπή Παιδείας του ΑΠΘ θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις προς το υπουργείο Παιδείας, τον Οκτώβριο, μετά την πραγματοποίηση (στις 14-16 Οκτωβρίου) του πανελλήνιου συνεδρίου «Γλώσσα της παιδείας», στο οποίο θα συμμετάσχουν δάσκαλοι και καθηγητές από όλη τη χώρα, με στόχο τον επαναπροσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.


Αρχικά, ωστόσο, αποστέλλουν στην ηγεσία του υπουργείου κείμενο, στο οποίο προσδιορίζουν την ανάγκη μεταρρυθμίσεων σε τέσσερις κατευθύνσεις: να αντιμετωπιστεί το θέμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης συνολικά, οι αλλαγές να ξεκινήσουν από χαμηλά - δηλαδή από τα νήπια - και προς τα πάνω, να είναι προσανατολισμένες στην παιδεία και να γυμνάζουν τους μαθητές στο πνεύμα και την ψυχή. «Ολες οι μεταρρυθμίσεις των τελευταίων κυβερνήσεων ήταν μετέωρες γιατί είχαν γκρίζους στόχους. Και η σημερινή υπουργός είναι μέρος του προβλήματος γιατί δεν βλέπει συνολικά την εκπαίδευση, αλλά εντοπίζει την δράση στο λύκειο, στο πανεπιστήμιο και στις εισαγωγικές εξετάσεις» ανέφερε ο κ.Τσολάκης.


Η Επιτροπή Παιδείας προτείνει, εξάλλου, στο υπουργείο Παιδείας την ίδρυση «Κέντρων του Παιδιού», στο οποίο θα φοιτούν τα νήπια από την ηλικία των 2,5-3 χρόνων, έτσι ώστε να παίρνουν τα απαραίτητα εφόδια πριν ενταχθούν στην σχολική ζωή, στην ηλικία των έξι ετών. «Τα έξι πρώτα χρόνια είναι τα βασικότερα για την ζωή του ανθρώπου και δεν κάνουμε τίποτα για αυτά» τόνισε ο πρόεδρος της Επιτροπής. Η Επιτροπή θα αναλάβει, επίσης, μία σειρά από δράσεις, όπως εκδηλώσεις, μαθήματα και ημερίδες, μέσα από τα οποία θα ζητείται η ενεργή συμμετοχή των φοιτητών. Τα θέματα θα εισηγούνται τα μέλη της και θα εστιάζουν στις σχέσεις των επιστημόνων με το αντικείμενό τους, στη διερεύνηση της σχέσης του καθένα με την αρνητική του φύση κ.α.


fimotro .gr

Ιστορίες για την γηραιά αρχόντισσα Καλλιθέα

Καλλιθέα είναι πολυπληθές νότιο προάστιο των Αθηνών και δήμος του Νοτίου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής. Διαθέτει μόνιμο πληθυσμό 100....