22/6/11

Ο ΜΑΝΩΛΙΟΣ....


Ακόμη πιο επαχθή φορολογικά μέτρα θα προβλέπει τελικά για φέτος το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής μετά τις αλλαγές  που αποφάσισε ο νέος υπουργός Οικονομικών,Ευ. Βενιζέλος, στο φορολογικό «πακέτο» που είχε προτείνει ο προκάτοχός του, Γ. Παπακωνσταντίνου. Η επαχθής εισφορά 1%-3% που θα επιβαρύνει σημαντικά πάνω από 3.000.000 φορολογουμένους με ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ όχι μόνο παραμένει αλλά επεκτείνεται εμμέσως και σε τουλάχιστον 600.000 φορολογουμένους με ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται και καθαρά κέρδη από ατομικές επιχειρήσεις ή ελευθέρια επαγγέλματα. Η επέκταση γίνεται με τη μορφή της επιβολής ενός «ελάχιστου φόρου ή τέλους» που θα κυμαίνεται από 100 έως 300 ευρώ! Επιπλέον, καταργείται πλήρως, για τα φετινά εισοδήματα που θα φορολογηθούν το 2012, η έκπτωση φόρου 10% που προβλέπεται να χορηγείται σε όσους συγκεντρώνουν αποδείξεις περισσότερες από αυτές που απαιτούνται για την κάλυψη του αφορολογήτου.

Επίσης, στο τελικό πακέτο φορολογικών μέτρων,
που θα συζητηθεί σήμερα μαζί με όλα τα υπόλοιπα δημοσιονομικά μέτρα του Μεσοπρόθεσμου, πρώτα με την Τρόικα και εν συνεχεία στο Υπουργικό Συμβούλιο:

* Δεν περιλαμβάνεται το μέτρο που προέβλεπε την επιβολή νέου τέλους ακίνητης περιουσίας εισπραττόμενου μέσω των λογαριασμών ΔΕΗ. Το μέτρο αυτό, το οποίο προωθούσε ο κ. Παπακωνσταντίνου, προτείνεται να μην εφαρμοστεί.
* Προτείνεται να συμπεριληφθεί η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 4 λεπτά το λίτρο.

Αν ληφθούν υπόψη οι προαναφερθείσες αλλαγές, τότε οι μέχρι στιγμής διαμορφούμενες προτάσεις του υπουργείου Οικονομικών για 5 από τα βασικότερα φορολογικά μέτρα του τρέχοντος έτους προβλέπουν:
1) Την επιβολή «εισφοράς αλληλεγγύης» σε όσους φορολογουμένους έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ. Η «εισφορά» θα επιβληθεί, για πρώτη φορά, στα εισοδήματα του 2010 που δηλώνονται φέτος. Σε σχέση με την πρόταση που είχε υποβάλει ο κ. Παπακωνσταντίνου επέρχονται ορισμένες μικροβελτιώσεις σύμφωνα με τις οποίες ο συντελεστής 1% θα φθάνει μέχρι εισοδήματα 24.000 ευρώ (αντί 20.000) και ο συντελεστής 2% θα φθάνει μέχρι 65.000 ευρώ (αντί 50.000). Συγκεκριμένα, όσοι δηλώνουν ετήσιο εισόδημα πάνω από 12.000 και μέχρι 24.000 ευρώ θα επιβαρύνονται με εισφορά 1%, όσοι δηλώνουν πάνω από 24.000 και μέχρι 65.000 ευρώ θα πληρώνουν εισφορά 2% και όσοι εμφανίζουν εισόδημα άνω των 65.000 ευρώ θα επιβαρύνονται με εισφορά 3%. Σε κάθε περίπτωση που το ετήσιο εισόδημα υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, η εισφορά θα επιβάλλεται από το πρώτο ευρώ του εισοδήματος, δηλαδή στο συνολικό ποσό που δηλώνεται. Εάν, για παράδειγμα, το δηλούμενο εισόδημα ενός φορολογουμένου είναι 15.000 ευρώ, τότε θα επιβάλλεται εισφορά 1% στο συνολικό ποσό, οπότε θα πληρώνει 150 ευρώ (15.000 Χ 1% = 150).

2) Τη μείωση του αφορολογήτου ορίου του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας από τις 400.000 που ανέρχεται σήμερα στις 200.000 ευρώ, για κάθε άτομο που κατέχει κτίσματα και εντός σχεδίου οικόπεδα. Από το επίπεδο αξίας των 200.000 ευρώ και μέχρι τις 400.000 ευρώ προτείνεται να ισχύσει συντελεστής ΦΑΠ 0,1%, ενώ για τα υπόλοιπα κλιμάκια αξίας προτείνεται να παραμείνουν οι συντελεστές της υφιστάμενης σήμερα κλίμακας του ΦΑΠ. Με βάση την πρόταση αυτή, περίπου 1.500.000 ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας θα πληρώνουν κάθε χρόνο το νέο ΦΑΠ εισφέροντας στα δημόσια ταμεία με τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ.

3) Την επιβολή ενός «ελαχίστου φόρου ή τέλους» από 100 έως 300 ευρώ σε όσους δηλώνουν ετησίως εισοδήματα μέχρι 12.000 ευρώ προερχόμενα κυρίως από εμπορικές επιχειρήσεις ή ελευθέρια επαγγέλματα. Για όσους δηλώνουν εισοδήματα αυτών των κατηγοριών και το συνολικό ατομικό εισόδημά τους υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ δεν θα ισχύει το ελάχιστο τέλος αλλά η «εισφορά αλληλεγγύης» 1%-3%. Επίσης ο «ελάχιστος φόρος» δεν θα επιβάλλεται στους επιτηδευματίες ή ελεύθερους επαγγελματίες με ετήσια εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ για τα 5 πρώτα χρόνια άσκησης των δραστηριοτήτων τους και για όσους εξ αυτών βρίσκονται λίγο πριν από  τη συνταξιοδότησή τους.

4) Την αναστολή της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης, που θα οδηγούσε σε αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης του πετρελαίου θέρμανσης κατά 28 έως 39 λεπτά το λίτρο και σε εκτίναξη της λιανικής τιμής πώλησής του κατά 30% έως και 60%. Αντί της εξίσωσης των φόρων προτείνεται μια μικρή αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης κατά 0,039 ευρώ το λίτρο, ώστε από τα 0,021 ευρώ να αυξηθεί στα 0,06 ευρώ το λίτρο, τη χειμερινή περίοδο. Η αύξηση αυτή θα επιβαρύνει με επιπλέον 5 έως 6 λεπτά το λίτρο τις τελικές τιμές πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης.

5) Αλλαγές στο μέτρο των αποδείξεων. Συγκεκριμένα, το ποσοστό του ετησίου εισοδήματος που πρέπει να καλύπτεται από την αξία των αποδείξεων για να κατοχυρωθεί το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ προτείνεται να είναι ενιαίο και να διαμορφωθεί σε 25% ή 30% για όλα τα εισοδήματα άνω των 6.000 ευρώ, ενώ σήμερα οι έχοντες εισοδήματα από 6.000 έως 12.000 ευρώ απαιτείται να μαζέψουν αποδείξεις αξίας ίσης με το 10% του εισοδήματός τους, ενώ όσοι έχουν εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ πρέπει να μαζέψουν αποδείξεις αξίας ίσης 10% για το τμήμα του εισοδήματος από τις 6.000 έως τις 12.000 ευρώ και 30% για το τμήμα του εισοδήματος πάνω από τις 12.000 ευρώ.  Παράλληλα, προτείνεται να καταργηθεί η έκπτωση φόρου που χορηγείται σε περίπτωση κατά την οποία το ποσό των αποδείξεων που μαζεύτηκαν υπερβαίνει το απαιτούμενο για την κάλυψη του αφορολογήτου ορίου. Η έκπτωση αυτή υπολογίζεται σήμερα με συντελεστή 10% επί της διαφοράς μεταξύ του ποσού αποδείξεων που απαιτείται για την κάλυψη του αφορολογήτου και του ποσού που τελικά μαζεύει ο φορολογούμενος.
Ελεύθερος Τύπος

Ιστορίες για την γηραιά αρχόντισσα Καλλιθέα

Καλλιθέα είναι πολυπληθές νότιο προάστιο των Αθηνών και δήμος του Νοτίου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής. Διαθέτει μόνιμο πληθυσμό 100....